Frågor om den här kampanjen?
Kontakta oss!
Vi har producerat nyhetsbrev för Mercy Ships fem år i rad. Dessa utskick är en fast del av insamlingsstrategin och vi skickar ut dem två gånger om året.
Nyhetsbrevet gör det möjligt för Mercy Ships att bättre engagera givare och berätta för dem hur deras gåvor påverkar. Till exempel får givare veta mer om hur en operation gick till.
Utskicken består av ett brev, ett nyhetsbrev och en broschyr. Vi upprepar frågan om gåvor i nyhetsbrevet. Givaren får också en uppsättning av 3 kort.
Nyhetsbrevet innehåller ett vittnesmål från en volontär, vi hör från en läkare, och det finns före- och efterbilder av patienter för att illustrera effekten av gåvor. Det finns också en artikel om möjligheten att inkludera organisationen i ditt testamente.
Utskicket följdes upp med en telemarketingkampanj. Vi arbetade med detta tillsammans med telemarketingbyrån Becksmo.
Mercy Ships gör kirurgisk vård tillgänglig för de fattigaste av de fattiga. Med det största sjukhusfartyget i världen, genom insatser av professionella volontärer, och tack vare engagemanget av tusentals människor.
Se Mercy Ships Sveriges webbplats.
Se Mercy Ships Nederlands webbplats.
Kontakta oss!
Få nya insikter som hjälper din organisation att växa.