Ladda ner en undersökning om integrerad värvning
I praktiken är online och offline ofta separata avdelningar, där medarbetarna jobbar med sina egna databaser. Det gör det svårt att närma sig en online-givare offline – och vice versa.
Hur kontaktar ideella organisationer i Sverige sina nya givare via olika kanaler? Det har vi undersökt.
Vi skänkte en gåva på 200 kronor till 40 olika insamlingsorganisationer och ägnade tre månader åt att spåra all interaktion mellan dessa organisationer och oss. Online, offline och via telemarketing.
Resultaten var överraskande!
Jämför undersökningen med ditt eget insamlingsarbete. Hur presterar du? Bra, dåligt eller mittemellan?
Mycket läsnöje!
Integritetspolicy
När du anmäler dig till nyhetsbrevet och uppger din e-postadress, godkänner du att e-postadressen hanteras av oss. Du kan alltid återkalla ditt samtycke genom att avregistrera dig från nyhetsbrevet på vår hemsida. Här kan du läsa vår integritetspolicy.